۰ نفر
۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
چرای خرید لپتاپ استوک به‌صرفه است؟

با توجه به افزایش روز افزون قیمت تجهیزات کامپیوتری مانند لپ تاپ، خرید لپ تاپ استوک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از افراد نمی دانند که لپ تاپ استوک چیست و چگونه تعیین قیمت می شود؛ به همین دلیل در این نوشتار می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم تا در هنگام خرید، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

چرای خرید لپتاپ استوک به‌صرفه است؟

مهمترین مزیت خرید لپتاپ استوک قیمت مناسب آن است. شما با هزینه‌ای در حد نصف یا یک سوم لپ تاپ تازه، می‌توانید لپ تاپی استوک با مشخصات مشابه و کیفیت بهتری تهیه نمایید. چرا به کیفیت اشاره کردیم، دلیل آن ساده است. لپ تاپ‌های تازه‌ای که به بازار ایران وارد می‌شوند کیفیت پایین‌تری نسبت به لپ تاپ‌های ساخته شده برای اروپا و آمریکا دارند. غول‌های لپ تاپ سازی مانند Dell, HP, Asus و . . . تمرکز خود را روی بازارهای اروپا و آمریکا قرار داده‌اند. به همین دلیل کیفیت لپ تاپ‌هایی که به اروپا و آمریکا صادر می‌گردد خیلی بالاتر از کیفیت لپ تاپ‌هایی که به خاورمیانه یا آفریقا صادر می‌شود.

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ های استوک با دست دوم متفاوت هستند و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرید. لپ تاپ های استوک در واقع سیستم هایی هستند که به دلیل توقف تولید، ماندن در انبار و یا مرجوع شدن توسط مشتری ها با قیمت ارزان تری به فروش می رسند.

این لپ تاپ ها دارای نقص فنی نیستند و ممکن است تنها بسته بندی آن باز شده باشد. در مواقعی هم ممکن است که دستگاه ایرادات فیزیکی بسیار کوچکی داشته باشند. لپ تاپ ها بر اساس نزدیک بودن آن ها به محصول نو، در دسته های مختلفی قرار می‌گیرند که به اصطلاحا به آن گرید می گویند. در ادامه با انواع گریدهای لپ تاپ های استوک آشنا خواهیم شد.

انواع گریدهای لپ تاپ های استوک

رده بندی یا گرید لپ تاپ استوک نشان دهنده ی ارزش کالای مورد نظر شماست که به طور مستقیم بر قیمت لپ تاپ استوک تاثیر می گذارد. در ادامه گرید یا رده بندی ها را بررسی خواهیم کرد.

لپ تاپ استوک گرید اپن باکس

لپ تاپ هایی در این گرید قرار می گیرند که تنها بسته بندی آن ها باز شده است. لپ تاپ های استوک گرید اپن باکس هیچ گونه مشکلی نداشته و کاملا از لحاظ ظاهر و قطعات سخت افزاری، در سلامت کامل به سر می برد؛ به همین دلیل قیمت آن نیز از تمامی رده بندی های دیگر گران تر است.

لپ تاپ استوک گرید A

گرید A یکی از سالم ترین و کم کارکرد ترین رده بندی های لپ تاپ استوک است. این دسته خود به سه زیر دسته ی گرید A، A+ و A++ تقسیم می شود. این لپ تاپ ها کمتر از سه ماه مورد استفاده قرار گرفته اند و در این دسته از لپ تاپ ها هیچ گونه ایرادی مانند پیکسل سوخته، ضربه خوردگی و شکستگی دیده نمی شود. اغلب این دسته از لپ تاپ ها از کشورهای کانادا و استرالیا وارد کشورهای خاورمیانه ای می شوند.

چرای خرید لپتاپ استوک به‌صرفه است؟

لپ تاپ استوک گرید B

این رده بندی در یک رده پایین تر از گرید A قرار می گیرند ولی کاملا مورد تست و بررسی قرار می گیرند. ممکن است لپ تاپ های در این رده بندی از لحاظ سلامت فیزیکی دارای کمی خط و خش باشند اما از لحاظ فنی و سلامت قطعات در بالاترین کیفیت قرار دارند. بدترین اتفاقی که ممکن است برای این دسته از لپ تاپ ها افتاده باشد، این است که پورت های آن مورد تعمیر قرار گرفته باشد اما محصول نهایی کاملا سالم به دست شما می رسد.

دسته بندی لپ تاپ های استوک بر اساس کاربرد

حال که با انواع رده بندی لپ تاپ های استوک آشنا شدیم، بهتر است با انواع لپ تاپ از لحاظ کارایی آشنا شوید تا در هنگام خرید با مناسب ترین قیمت، بهترین انتخاب را انجام دهید.

لپ تاپ گیمینگ استوک

یکی از حرفه ای ترین و محبوب ترین دسته بندی ها، لپ تاپ های مخصوص بازی هستند که اصلاحا به آن ها لپ تاپ گیمینگ استوک می گویند. نقطه قوت این لپ تاپ ها پردازنده های گرافیکی بسیار قوی است که برای کسانی که بازی های گرافیکی سنگین و یا طراحی های گرافیکی انجام می دهند، بسیار مناسب است. علاوه بر این کیفیت تصویر بالا و سیستم صوتی باکیفیت از دیگر نکات قابل ملاحظه این دستگاه‌ها می‌باشد.

لپ تاپ خانگی یا مولتی مدیا

این نوع لپ تاپ ها معمولا برای کاربری روزانه و ساده مانند پخش ویدو، صوت و عکس و یا وبگردی به کار می روند. به دلیل سخت افزارهای میان رده به کار رفته در این لپتاپ‌ها، قیمت آنها نسبت به سایر مدل‌ها پایین‌تر است. کیفیت این نوع لپ تاپ در حد قابل قبولی است و برای کارهای حسابداری، ترید و اداری نیز توصیه می‌شود.

لپ تاپ های رندرینگ

کارت گرافیک قدرتمند و پردازنده مرکزی قوی از جمله مهمترین ویژگی‌های این دسته است. از آنجایی که رندر گیری و پردازش تصویر نیاز به زمان دارد و سخت افزار زیادی را درگیر می‌کند، این دسته از لپ تاپ‌ها دارای سیستم خنک کنندگی بسیار خوبی هستند. این دسته از لپ تاپ ها برای پردازش‌های ٢٤ ساعته و کار در شرایط نامتعارف طراحی شده‌اند.

چرای خرید لپتاپ استوک به‌صرفه است؟

لپ تاپ های دانشجویی و دانش آموزی

مهم ترین مولفه در لپ تاپ های دانشجویی، وزن آن هاست؛ زیرا دانشجویان باید به صورت مداوم آن را با خود حمل کنند. در این نوع لپ تاپ ها نیز پردازنده گرافیکی و CPU دارای کیفیت خوبی هستند اما نباید انتظارات شما از آن ها در حد لپ تاپ گیمینگ استوک باشد. وجود نمایشگر لمسی می‌تواند امتیازی عالی برای کسانی باشد که علاوه بر کلاس درس، به صورت آنلان نیز تدریس می‌کنند.

قیمت لپ تاپ استوک به چه شاخصه‌هایی وابسته است؟

همانطور که گفتیم دو مولفه ی اصلی در قیمت لپ تاپ استوک تاثیرگذار هستند؛ گرید لپ تاپ و کاربری آن. اگر به دنبال لپ تاپی با قیمت مناسب اما در عین حال با کیفیت هستید، باید ابتدا نیازها و انتظارات خود از لپ تاپ را مشخص کنید و سپس با توجه به بودجه ی خود از میان مدل های متنوع، بهترین گزینه را انتخاب کنید. لپ تاپ های استوک قیمت بسیار مناسبی دارند و همانطور که می دانید، در اغلب گریدهای استوک، سخت افزار و مولفه های فنی آن ها کاملا سالم هستند و عمر و ماندگاری بالایی دارند؛ بنابراین می توانید با خیال راحت به خرید لپ تاپ استوک بپردازید.

منبع: https://abidarstok.com/what-is-laptop-stock/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1656568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =